ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. | Müfredat ve ders kaynakçası. Öğretim Görevlisi'nin notları (Uluslararası ve AB hukukundaki azınlık hakları ile ilgili özet sunum) |
2 | ‘Azınlıklar Problemi’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1. |
3 | ‘Azınlıklar Problemi’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1. |
4 | Azınlık Hakları: Din | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 2. |
5 | Azınlık Hakları: Irk | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 3. |
6 | Azınlık Hakları: Dil | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 4. |
7 | Azınlık Hakları: Etnisite | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 5. FREEMAN, Michael, 2002. Human Rights. Cambridge: Polity Press, Chapter 6, section “Minority Rights”. |
8 | ‘Azınlıklar Probleminin’ Ötesinde? Azınlık Siyasetine Doğru | JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 6. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Üniter Ulus-Devletlerinde Azınlık Siyaseti ve Azınlık Hakları: Türkiye Örneği | BAYAR, Yeşim. 2014. ‘In Pursuit of Homogeneity: The Lausanne Conference, Minorities and the Turkish Nation’ Nationalities Papers, 42(1), 108-125. İÇDUYGU, Ahmet and SONER, Ali, B. 2006. ‘Turkish Minority Rights Regime: Between Difference and Equality’, Middle Eastern Studies, 42(3), 447-468. ÖZGEN, Zeynep. 2006. ‘Change and Resistance: EU Conditionality on Minority Rights in Turkey’, paper presented in the 10th Annual Graduate Student Conference, "Ripple Effects" of the European Project, Georgetown University, Washington, DC, February 10-12, 2006. HUGHES, Edel. 2010. ‘The European Union Accession Process: Ensuring the Protection of Turkey’s Minorities’, International Journal on Minority and Group Rights, 17(4), 561-577. |
11 | Azınlık (etnisiteler arası) Siyaseti: Otonomi | TKACIC, Michael, 2008. ‘Characteristics of Forms of Autonomy’. International Journal on Minority & Group Rights, 15(2/3), 369-401. |
12 | Azınlık Siyaseti: Egemenliğin İntikali (Birleşik Krallık) | MUNRO, Colin R., 1999. ‘Scottish Devolution: Accommodating a Restless Nation’. International Journal on Minority & Group Rights, 6(1/2), 97-119. |
13 | Azınlık Siyaseti: Egemenliği İntikali (İspanya) | KEATING, Michael, 2000. ‘The Minority Nations of Spain and European Integration: A New Framework for Autonomy?’ Journal of Spanish Cultural Studies, 1(1), 29-42. |
14 | Azınlık Siyaseti: Etnisiteler Arası Eşitlik İlişkileri (Romanya) | Öğretim görevlisinin notları |
15 | Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), slayt gösterileri |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Çeşitli uluslararası örgütlerin (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, BM, AGİIT vs..) veri tabanları; ilgili yerel, Avrupalı ve dünya haberler kaynakları (BBC, Reuters, France Press, Deutsche Welle, Financial Times, EUobserver.com, Balkaninsight.com, Anadolu Ajansı, Hürriyet, Daily News, Minorityrights.org). |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | 1 | 20 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 5 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | 1 | ||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 12 | |
Final Sınavı | 1 | 23 | |
Toplam | 130 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | |||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest