11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Dünyada ve Avrupa siyasetinde azınlık haklarının ve azınlık politikalarının doğuşunu anlar
  • Dünyada ve Avrupa'da azınlık haklarının sağlanmasında rol alan temel aktörleri (BM, OSCE, Avrupa Konseyi, AB) açıklar
  • azınlık politikalarının desteklenmesinde belirli ülke ve etnik azınlık gruplarının (Makedonya’daki Arnavutlar, Romanya’daki Macarlar, Türkiye’deki Kürtler, Britanya’daki İskoçlar, İspanya’daki Katalanlar ve diğerleri) rolünü açıklar.
  • azınlık politikaları ve azınlık siyaseti arasındaki farkları açıklar
  • azınlıklarla ilgili kavramsal özellikleri ( dini/ırksal/dilsel/etnik azınlıklar), birey ve topluluk haklarını kavrar.
  • Ders boyunca öğrenilen kuramsal bilgiye dayanarak ENP'nin belirli özellikleri ile ilgili sınavların sorularını analitik olarak cevaplar.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş müfredat programının tanıtımı ve açıklaması. Müfredat ve ders kaynakçası. Öğretim Görevlisi'nin notları (Uluslararası ve AB hukukundaki azınlık hakları ile ilgili özet sunum)
2 ‘Azınlıklar Problemi’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1.
3 ‘Azınlıklar Problemi’: İnsan Hakları Rejimi Bağlamında Azınlık Hakları JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 1.
4 Azınlık Hakları: Din JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 2.
5 Azınlık Hakları: Irk JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 3.
6 Azınlık Hakları: Dil JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 4.
7 Azınlık Hakları: Etnisite JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 5. FREEMAN, Michael, 2002. Human Rights. Cambridge: Polity Press, Chapter 6, section “Minority Rights”.
8 ‘Azınlıklar Probleminin’ Ötesinde? Azınlık Siyasetine Doğru JACKSON PREECE, Jennifer, 2005. Minority Rights. Cambridge: Polity Press, section 6.
9 Ara Sınav
10 Üniter Ulus-Devletlerinde Azınlık Siyaseti ve Azınlık Hakları: Türkiye Örneği BAYAR, Yeşim. 2014. ‘In Pursuit of Homogeneity: The Lausanne Conference, Minorities and the Turkish Nation’ Nationalities Papers, 42(1), 108-125. İÇDUYGU, Ahmet and SONER, Ali, B. 2006. ‘Turkish Minority Rights Regime: Between Difference and Equality’, Middle Eastern Studies, 42(3), 447-468. ÖZGEN, Zeynep. 2006. ‘Change and Resistance: EU Conditionality on Minority Rights in Turkey’, paper presented in the 10th Annual Graduate Student Conference, "Ripple Effects" of the European Project, Georgetown University, Washington, DC, February 10-12, 2006. HUGHES, Edel. 2010. ‘The European Union Accession Process: Ensuring the Protection of Turkey’s Minorities’, International Journal on Minority and Group Rights, 17(4), 561-577.
11 Azınlık (etnisiteler arası) Siyaseti: Otonomi TKACIC, Michael, 2008. ‘Characteristics of Forms of Autonomy’. International Journal on Minority & Group Rights, 15(2/3), 369-401.
12 Azınlık Siyaseti: Egemenliğin İntikali (Birleşik Krallık) MUNRO, Colin R., 1999. ‘Scottish Devolution: Accommodating a Restless Nation’. International Journal on Minority & Group Rights, 6(1/2), 97-119.
13 Azınlık Siyaseti: Egemenliği İntikali (İspanya) KEATING, Michael, 2000. ‘The Minority Nations of Spain and European Integration: A New Framework for Autonomy?’ Journal of Spanish Cultural Studies, 1(1), 29-42.
14 Azınlık Siyaseti: Etnisiteler Arası Eşitlik İlişkileri (Romanya) Öğretim görevlisinin notları
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Kitaplar ve dergi makaleleri (yukarıda), slayt gösterileri
Önerilen Okumalar/Materyaller Çeşitli uluslararası örgütlerin (Avrupa Komisyonu, Avrupa Parlamentosu, BM, AGİIT vs..) veri tabanları; ilgili yerel, Avrupalı ve dünya haberler kaynakları (BBC, Reuters, France Press, Deutsche Welle, Financial Times, EUobserver.com, Balkaninsight.com, Anadolu Ajansı, Hürriyet, Daily News, Minorityrights.org).

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
5
Proje
Seminer/Çalıştay
1
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
12
Final Sınavı
1
23
    Toplam
130

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, X
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak X
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010